Postat de: cristina | August 14, 2009

limonada estivala

Cateodata starea de bine este o limonada.
O limonada cu miere, pe care o bei la o terasa aflata pe o straduta ingusta, undeva in spate, pe la Romana. Unde cabluri pline de electricitate se intalnesc in mijlocul strazii iar de ele atarna un bec melancolic ce aprinde inserarea cu o lumina zgarcita. Nu intunericul palid al zorilor, ci smoala neagra a inceputului de noapte. La un balcon trei umbrele colorate  isi schimba hainele cu cele pentru lumina artificiala, cu margini ondulate ce se ridica usor in vant.  Eu am venit aici cu o valiza galbena plina de ganduri ce s-a transformat magic intr-o lamaie. Acum o beau linistita din paharul involburat, in timp ce conversatia curge lin la masa, pe ritm de acid jazz. Imi este atat de bine. Iar limbile ceasului s-au lipit si ele de cadran.
Cateodata starea de bine lipseste. O boala necunoscuta a pus stapanire pe ea si a pitit-o, probabil, in acelasi loc in care s-a ascuns si vara. Vara care a trecut asa, pe nesimtite si singura urma lasata a fost imaginatia istovita si sufocata de indignare ca nu am avut cu cine sa beau mai mult de un pahar cu limonada. Starea de bine mai apare cateodata seara cand imi este rau, iar Iren ma tine de mana. Poate este intr-un cort din vama, peste care tuna si fulgera, iar mie imi este rau, frig si teama. Am in gura gust de cuie ruginite si ganduri felurite nu inceteaza sa-mi cutreiere mintea. „Ce vreau” este acum mult mai putin important decat „ce am nevoie”. Iar indiferenta ofileste oamenii, eu….
Am nevoie de o cura de fericire. De o vacanta sentimentala. De o limonada. De „O sa fie bine!”.


Responses

  1. intotdeauna ” ce vreau” iese invingator in lupta tacita cu „ce am nevoie”…cu cat este mai puternic, cu atat apare mai repede, te invaluie in stare de bine, pe care a rapit-o ca sa-i fie de ajutor in lupta cu ” ce am nevoie”, iti stavileste setea de limonada dulce-acrisoara de vara, iti daruieste vara ascunsa in palma si te poarta catre miresme calde si dulci intr-o toamna vesela, plina de imbratisari. indiferenta nu ofileste, face sa dispara oameni fara suflet si deschide ochi care au uitat sa mai vada si alte frumuseti si brate care stiu sa primeasca bucurii!

    ps vacanta sentimentala se ia mereu toamna, cand aromele sunt mai puternice, simturile mai ascutite, cuvintele pline de inteles, culorile mai vii, bucuriile mai aproape! nu uita de rabdare, aduce mereu „ce am nevoie” mai aproape!

  2. @Simona

    Atunci abia astept toamna asta. Fiindca ma simt foarte rau si inca mai cred ca ma pot vindeca prin dragoste. Poate nu una definitorie, dar cu siguranta una suficient de puternica sa ma scoata din relativitatile vietii mele obisnuite si sa ma acopere cu afectiune atunci cand imi este rau.
    Multumesc pentru comentariu🙂

  3. dragostea vindeca si cele mai urate dureri, ai sa vezi!

    am fost in starea de rau si m-a scos bucuria unui suflet care s-a agatat de al meu si care m-a umplut cu muuulta dragoste si mi-a dat fericiri nebanuite, so is possible!

    astept sa povestesti despre toamna si pana atunci sa-ti citesc alte bucurii, poate te intalnesti cu ele intre timp!

  4. @Simona

    Chiar acum am vazut un film cu Sofia Loren. Ea suferea de inima si Richard Burton, care o iubea, a dus-o imediat intr-o vacanta sentimentala, departe de griji, sperand ca o sa se faca bine. Din pacate a murit, caci inima ei era grav bolnava.
    Dar sa stii ca atunci cand iti este rau, conteaza extraordinar de mult macar sa-ti spuna cineva „O sa fie bine”.
    Ufff.. daca toti baietii s-ar destepta ca Richard Burton🙂

    Filmul, aici – http://www.imdb.com/title/tt0072364/

  5. O limonadă nu se bea niciodată singură. Și roagă-te să nu deștepte toți băieții. Altfel ai ajunge în Japonia, consumând sâni de țap și alte afrodisiace, ca parte a tratamentului.

  6. Bulino, ia mai lasa raul si altora. Ia-ti bufnitele la brat si scoate-le la o plimbare cu crocodilul.

  7. Pesimistul: Sa-mi bag picioarele ce de rahat. Mai nasol de atat nu se poate!!!

    Optimistul: Ba da, se poate, cum sa nu ?!

    Hai, fii fata optimista ca asa imi place de tine😉


Lasă un răspuns

Categorii

