Postat de: cristina | Ianuarie 6, 2009

65

Acesta este un post despre relatia dintre mine si corpul meu, cu care nu am mai fost sincera din momentul in care am simtit ca ma tradeaza.

Am crezut initial ca dulapul a intrat in greva. Ca a facut un pact secret cu o familie de nevastuici, ce in fiecare seara imi micsoreaza hainele si se joaca cu nervii mei. Asa ca mi-am impachetat gandurile cu consistenta de smoala si groaza formelor informe in hartie de impachetat de la alimentara si am plecat in cautarea unei estetici superioare.

In antichitate frumusetea se identifica cu buna proportionare. Obiectul frumos era obiectul care, gratie formei sale, rasfata simturile. La primele ore de pictura am invatat ca proportiile corporale juste sunt fractii raportate la intreaga silueta. Pfuf am spus… alt soi de matematica. Si asa mimesisul s-a rasturnat, realitatea a devenit o reprezentare a canoanelor artei, nicidecum a lumii ideilor.  Asta pana cand intr-o dimineata urata corpul meu s-a trezit intr-o panza a scolii de la Fointanbleau, si a inceput, rotund, greoi si impachetat in hartie gri sa adulmece nevastuici, sa se intereseze de terorile inchizitiei moderne feminine si de calitatea matasurilor de import. A cerut sigilarea imediata a frigiderului cu lacat greu si nimicirea borcanelor cu jeleuri din camara. Iar ca sa se ascunda de privirile ochelaristilor cu sablon a inceput sa se plimbe nestingherit prin magazine.

Doua luni mai tarziu si-a luat sapca de dictator, valiza cu kilograme in plus, doua sacose cu depresii, cardurile de credit si nimeni nu a mai auzit de el, pana azi.

De fapt, discreditul aruncat propriului trup a facut sa prospere in mine o mica comunitate de mestesugari si artisti ornamentali. Bijutieri, confectioneri ce intind pe tarabe panzeturi colorate, broderii fine, matasuri cu miros de dichis si nou, pantofari  ursuzi cu priviri de pingele, patroni de consignatii ce vand margele de ametist si posete din catifea mov, toti i-au oferit azil politic. Hainele, produse de serie, banale si meschine au ajuns imi ascunda imperfectiunile si  sa imi dezvaluie un nou tip de incredere in mine. Am dezvoltat cu migala un stil, care a devenit o obsesie, un monstru terapeutic ce mananca timp si bani.

Iar acum, cand imbrac ceva ce nu imi place si  sufletul meu poarta un pulovar tepos de lana, ce ii zgarie pe cei din jur, dar mai ales pe mine.

Si imi dau seama ca ma confrunt simultan cu trei probleme:
– nu stiu cum sa-mi impun sa slabesc. oare este prea tarziu si o sa raman toata viata un balon frumos camuflat?
– cum renunt la mania cumparaturilor, in conditiile in care metabolismul meu deja s-a modificat dupa cultura de consum?
– idealul meu estetic se poate limita la un blog albastru cu un post urat din cand in cand? Uff…


Responses

  1. Cel mai usor este sa inlocuiesti o obsesie cu alta obsesie. La mania cumparaturilor se poate renunta usor inlocuind-o cu o alta manie. Pentru ca si ea serveste doar ca sa-ti distraga atentia de la ce nu-ti convine de fapt. Nu trebuia sa fie vorba neaparat de haine. Putea foarte bine sa fie vorba de bijuterii, de echitatie… sau de barbati.

    E normal ca ai ajuns sa asociezi ceea ce iti place cu o stare de bine si ce nu iti place cu o stare de discomfort.

    Am obiceiul sa ma „premiez” prin faptul ca imi dau voie mie sa port hainele care imi plac atunci cand sunt bine dispusa, cand sunt multumita de mine, de ceva ce am facut. Si pentru fiecare stare a spectrului meu de stari exista un anumit tip de costumatie.

  2. Sau poti sa iei colanti!

  3. Sa vezi ce obsesie am eu cu probatul rochiilor pt septembrie🙂 ….. siiii ce depresie ma apuca cand vad preturile.
    Aaaa si nu in ultimul rand, daca tu esti un balon mare umflat eu ce sunt??? balena esuata??????


Lasă un răspuns

Categorii

