Postat de: cristina | Decembrie 20, 2008

carton + fata

Imi aduc aminte cum stateam la coada la covrigi calzi.

Vocea ta era calda asemeni unui ceai cu miere si lamaie, iar cea mai mica inflexiune sau raset activa clopotei de plastic.
Tu aveai sentimente de carton, eu iti dadeam cutii mici iar tu le impatureai in ele, sa incapa cat mai mult. Cutiile cele mici – de chibrituri, alifie chinezeasca si ceai au cate o privire, un gest, un fleac, cat de mic. E un carton cu un ochi, de exemplu. In cutia verde de pantofi, te-am lasat sa pui prima atingere de mana, prima poveste spusa pe o banca in parc intr-o zi insorita de iarna si primul zambet deocheat, cand pielea ti s-a plisat in jurul ochilor ca o catifea de lux si am crezut ca stau de vorba cu un fotoliu vorbitor.
Sentimentele tale erau de carton, fiindca tu la randul tau iti doreai sa devii o cutie. Una discreta si patratoasa, cu margini de metal, ca sa o pot lua tot timpul cu mine fara sa se strice. O cutie vorbitoare, din care ieseau cuvinte livresti in abur fin de ceai, cu care as fi putut dialoga doua catralioane trei sute de ani. Pe urma mi s-ar fi facut somn. O cutie cu alt nume de fata lipit pe ea. Si mi-as fi putut face un ham si chingi speciale sa o tarasc dupa mine, dar nu am vrut, fiindca m-ar fi aratat lumea cu degetul pe strada, la cinematograf, la mall sau in parcul de distractii. Noptile imi faceam griji insa, daca te prinde ploaia pe afara, caci cartonul se deterioreaza usor… si imi rodeam gulerul de la bluza de pijama incercand sa adorm.
Pe vremea aceea, oglinda mea ma lasa sa ma admir in ea ore in sir, naiva si efemera, proband cele mai mediocre costume. Acum este frig, intuneric… noaptea se coaguleaza intre noi iar eu tanjesc dupa ochelarii tai cu lentile mult prea groase pe care ii indesi mai bine pe ochi si privesti duios realitatea si asa diforma. Si pe mine.

„Hai… refuza-ma. Nu fi prost.”


Lasă un răspuns

Categorii

